måndag 30 juli 2012

Små reflektioner under sista semesterveckan...

Måndag - inledning på sommarens sista semestervecka - firas på vackra Öddö och en Rotarylunch är avslutad med professor Lars Nordströms ekonomiska inblickar och utblickar.

Min korta sommarreflektion är ifrån en härlig middag igår hos vänner. Min femåriga Beatrice ville ha sällskap och assistans på toaletten. Med benen dinglande från toalettstolen upptäcker hon våra vänners tvättmaskin.

- Den är annorlunda pappa.
- Ja, det är riktigt. Denna är frontmatad och de vi har samt de mormor och morfar har är toppmatade. (Denna vetenskapliga lektion ges medan jag förevisar med stor iver...)

Toalettbestyret avslutas och på väg ut kommer mitt lilla hjärtas reflektion:

- Pappa, det är bättre att ha en sådan som vi har för då slipper man böja på knäna...

Ta vara på Din dag, Dina möjligheter och Dina knän

Göran R

1 kommentar:

  1. Jag ungar är för smarta. Bara levererar visdomsord utan att studerat buddism eller filosofi ett ögonblick.

    Har kommer en annan reflektion som med viss välvilja kan passa in här, ( varje fall passar den in i våra yrkesliv:

    Det handlar inte om hur effektivt en uppgift blir utförd, utan om hur alla mår efteråt...

    Ha dé så hörs vi. /Anders

    SvaraRadera