tisdag 3 juli 2012

Exakt sex månader sedan…

Det var också en tisdag och det var den 3 januari 2012, d v s exakt för sex månader sedan. Det var morgon och jag kom ihåg att jag satt hemma i soffan framför morgonens nyheter.

Jag hade tagit tag i bloggandet för jag vet inte vilken gång i ordningen och hade låtit fingrarna flyga fram över tangenterna vid några tillfällen runt årsskiftet.

Innan dess var det exakt ett år sedan föregående inlägg, så jag vet inte om jag tror på detta själv - jag tänker ta tag i det igen… Vad tror Ni, kommer jag att klara det?

Jag läste mitt sex månader gamla inlägg, som handlade om ledarskap, nu igen och har faktiskt läst det några gånger de senaste dagarna. Mina reflektioner om mitt skriftställande är två. Dels att det jag skrev alltid är aktuellt att påminna varandra om, dels att jag har en förmåga när jag sätter den sidan till. Jag borde nog bara sätt till den sidan lite oftare…

Nu har jag gjort det, efter sex månader, påhejad av en av döttrarna och en tidigare arbetskamrat. Vi får se om det kommer kanske några rader i morgon med.

Ta vara på Dina möjligheter, annars gör någon annan de till sina…


Göran R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar