lördag 26 september 2009

Nya relationer är alltid spännande

Många är mina kontakter som med viss skepsis och undran har ifrågasatt min ständiga vilja till och oräddhet inför nya kontakter. I många fall tror jag att det ytterst är beundran, men som i så många fall i prestigefulla relationer så blir beundran berövat på be…

Vad är faran med ett möte eller ett samtal - kort eller långt - med en "ny" medmänniska? Ta med er frågan på nästa promenad…

Idag har jag haft ett sådant spännande nytt möte och det härliga är att det inte var jag som tog första kontakten, utan Hans Thörn som öppnade med repliken " Är det fotografen?". Jag hade en av våra kameror med mig och såg väl ut som eller kanske betedde mig som en fotograf.

Öppningen mynnande ut i ett möte… ett samtal… om våra liv… våra vägar för att överleva och hur härligt det är att vara förälder och pappa. Man to man talk i dess rätta bemärkelse - jag blir hög på dessa möten och samtal… de är beroendeframkallande…

Vi köpte Hans bok "Hel" och har redan läst ett ansenligt antal sidor och jag vill rekommendera Er närboende i och till Stenungsund att i morgon passa på att lyssna på Hans klockan 12.00 på Naturmedicin Teamet på det för dagen invigda Kvantum Torget.

Läs mer om Hans och hans metod Helmetoden på www.helmetoden.se.

När jag ändå är i tipsartagen vill jag tipsa om en inspirerande vän, Elisabeth Stensby, som bloggar på http://enlisailivet.wordpress.com. Enkelt, prestigelöst och med den största dos av här-är-jag-ta-mig-som-jag-är - befriande på min ära…

Sov sött

Göran R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar