torsdag 9 juli 2009

Regntunga nätter…

…är helt OK om man sitter inomhus i ett varmt ombonat hus. Jag måste medge att den kan vara OK att sitta i ett tält också en natt eller två, men sen vill jag nog sitta i det där varma ombonade huset.

Jag är på mitt älskade Gotland med stora delar av familjen och skall stanna här i drygt fyra veckor till. Fr o m idag kan jag ha semester på riktigt för nu i natt blev vårt bredband inkopplat och jag har nu kontakt med den virtuella världen också - härligt. Fr o m i idag behöver inte Lena och jag fara fem km norrut till Vänge för att maila via Telenors mobila bredband, utan kan lugnt och stilla arbeta, facebooka och blogga från soffan i storstugan.

Mobiltelefontäckningen är fortsatt eftersatt i Buttle, även om Telias är något bättre än Telenors, som inte bara är eftersatt - den är obefintlig. Pratade med Telenor så sent som idag och fortsatt hävdar säljpersonalen att de har full täckning på Gotland. Det är nästintill korrekt, ty de har från bra till mycket bra över ön generellt, men just i vår lilla by, Butttle, når inte vågorna fram… trots att det är en ö… som ju är omsluten av vågor…

Nu blir bloggandet flitigare och det ser jag fram emot och jag hoppas att Du också gör det.

Sov sött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar