tisdag 7 februari 2017

En instinkt jag inte kan stryka ett streck över…

Det är skönt att få sova hemma i egen säng och framförallt att få sova tryggt med ljud som man känner igen. Känns lite udda att vakna upp som Stroke-patient och skall försöka landa i det de närmaste dagarna. Min bild av en dylik patient var fram till igår eftermiddag helt annorlunda än vad jag känner mig och hur jag ser ut samt rör mig…

Alla förändringsprocesser betår av tre faser Insikt, Instinkt och slutligen Action. Tro inte, kära vänner, att jag inte har haft insikt om att mitt intag i förhållande till min rörelse har varit i obalans under många år. CT-scanningen visade ju att det finns en hjärna mellan mina öron, så visst har jag intellektuellt varit detta varse i många år.

Lika säkert är det att jag vid flera tillfällen fattat intellektuella beslut om att förändra denna obalans, men mina beteendemönster har varit starkare än intellektet. Jag har ett otal gånger från scenen pratat om att människor behöver en s k käftsmäll för att börja en förändring och gå in i Action-mode. Jag tror att jag fick min igår - en förvisso snäll och beskedlig käftsmäll, men mitt intellekt säger mig att nästa säkert inte blir lika godartad…

Måtte förändringens vindar blåsa in i mitt liv - mitt nya liv måste börja idag och helst igår!

Ta vara på dig själv och glöm inte av att fixa ett kramkalas med dina nära och kära varje dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar