onsdag 21 augusti 2013

Kliv fram eller sticka en ny offerkofta

Du kära Aftonbladets hemliga källa som har så mycket spännande att berätta om vår tidigare Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin - jag ber dig att kliva fram i rampljuset eller att vara tyst…

Jag har ingen aning om vilken av era två, vad jag förstår olika sanningar, som är reell - kanske är det en blandning av dem. Men som sagt var jag har ingen aning och jag tycker inte bättre om herr Littorin än vad jag tycker om dig. Jag har inte haft privilegiet att träffa någon av er. Tror jag, jag vet ju inte vem du är.

Igår fick herr Littorin sitta i rampljuset i SVT:s fåtölj och sträcka ut sig och berätta små anekdoter om farmor, Östergötlands MUF-disitrikts seriösa debatter, Anders Borg, "Lasse" Stjernkvist etc.

Naturligtvis ville Niklas Ekdal även prata om Gotlandsintermezzot och hans avgångskonferens med pressen, vad som sades och borde ha sagts och kanske inte borde ha sagts. Herr Littorins sanning är fortsatt den att han inte vill kännas vid din sanning och där står vi alla andra och får nöja oss med det.

Det borde även du göra om du inte vill kliva fram och få din del av rampljuset. Det är varken Aftonbladets eller SVT:s ansvar att driva din sanning, utan det får du samla mod att göra själv. Jag är dock övertygad om att framförallt Aftonbladet mer än gärna torgför din icke anonyma sanning om du kliver fram.

Enligt uppgift skall ditt skäl till att inte kliva fram vara att du inte vill förlora allt och det kan jag säkert förstå. På samma sätt som jag kan förstå att herr Littorin inte vill kännas vid din sanning, för då skulle han förlora allt…

Man kan inte båda ha och äta kakan har jag fått lära mig. Vad har du lärt dig av denna flera år långa process - mycket hoppas jag.

Till er alla - njut av livet, ta vara på er själva och de friska relationer ni har och älska passionerat…


Göran R








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar