fredag 17 december 2010

Apple till julgrisen

Efter en hel dag ensam på kontoret, förutom ett spännande rådgivningssamtal på morgonen, och en effektivitetsgrad på nästan 99% låter jag mig nu frestas med god dryck i hemmets sköte och en harmonisk film på TV. Mitt i mitt effektiva arbete fann jag mig själv som en julgris i applelandet. Framför mig hade jag en MacBook Pro med en Cinemaskärm uppkopplad, Till höger min gamla MacBook Pro för att leta efter en gammal projektrapport och mellan dem min iPhone i sin vagga. Till vänster min iPad i sin kombinerade vagga med tangentbord…

Plötsligt blev jag rädd - inte för att jag har så många härliga hjälpmedel, utan för att någon skulle komma förbi med ett julrött juläpple, stoppa det i min mun, klä av mig, stoppa en rosett på pinne i min rumpa och slänga upp mig på kvällens julbord…

Grymt - en historia med knorr


Göran R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar