torsdag 13 augusti 2009

Friska möten ger friska relationer…

är naturligtvis en självklarhet för de flesta av oss och inte något nytt under solen. Varför är jag då så euforiskt rubriksättande om detta?

Igår var jag på ett nästan två timmar långt första möte med HR-chefen för en svensk stor resebyråkedja. Min kollega Isacs och mitt primära mål var att presentera och sälja vårt koncept för medarbetarsamtal 'dialog & engagemang'. Detta lyckades vi inte med. Främst p g a att företaget redan idag arbetar med ett bra verktyg och system. Isac, som är en framgångsrik säljare, undrade försynt i bilen hem varför jag var så lyrisk över mötet, trots att vi inte sålde.

Skälet är enkelt. Att möta kunniga, skärpta och verbala människor gör mig alltid exalterad. Att de sedan arbetar och verkar inom områden som jag är verksam inom gör ju stunden och mötet stimulerande. Utöver detta så brinner denna kvinna passionerat för sitt HR-uppdrag och för företaget och har mixat sina många teoretiska kunskaper med en suverän klarsynthet till en praktisk strategi med kommersiell inriktning och kravbild - då gör reservofficeren i mig honnör!

Njut av ljuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar